Tilaus

Tilauksen voi tehdä joko suoraan mailitse tai käyttäen sivuilta löytyvää ostoskoria!

Tilaajan tulee olla 18 -vuotta täyttänyt. Alaikäisen tilaajan tulee pyydettäessä osoittaa holhoojan allekirjoittama valtakirja tilauksen tekemiseen.

Asiakkaan tarpeiden mukaan muokatut yli 2000€ akvaariopaketit määritellään erityistilauksiksi, jolloin käsiraha/ennakkomaksu on 10% akvaariopaketin arvosta. Käsirahaa ei palauteta, jos tilaus perutaan asiakkaan toimesta!

Hinnat

Hinnoittelemme tuotteemme valmiiksi kilpailukykyisiksi. Niinpä alle 5000 euron tilauksista emme tee tarjouksia, vaan toimitamme tuotteet sivujemme hinnoilla. Huomioithan että kauppamme laskee jo automaattisesti alennuksia tiettyjen ostorajojen ylittyessä. Yli 5000 euron tilauksille on mahdollista pyytää tarjousta. Suuria alennuksia emme kuitenkaan pysty antamaan. Saamme kuitenkin toimitettua paljon sellaisia osia, joita ei sivuiltamme löydy. Mikäli haluat sivuiltamme löytymättömiä osia voit tiedustella näitä puhelimitse, mailitse tai myymälästämme.

Hintojen muutokset

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Euroloan.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Euroloan: Euroloan Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 14 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Euroloan Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 12 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Euroloan Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2000 euron ostoksille. Osamaksu laskutetaan 30 päivän välein, ja esimerkiksi arvoltaan 1500 euron ostoksen todellinen vuosikorko on 27,9 % maksuajan ollessa 12 kk (sis. korko, laskutuslisä ja avausmaksu).  Rahoituspalvelullemme on myönnetty Avainlippu takeeksi kotimaisesta laadusta. Lisätietoja Euroloanista osoitteessa www.euroloan.fi/luotot/laskujaosamaksu

Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Euroloan Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Euroloan Consumer Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

 

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: payform@bambora.com

Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitusehdot

Siniriutta Ky FI08626833 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@siniriutta.fi

Puhelin: 010 3233111

Postiosoite: Kiirikkanummentie 86, 03320 SELKI

Toimitus

Elävien elämien kohdalla tilauksia postitetaan alkuviikosta viikosta ja muita tilauksia arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Tästä poislukie tuotteet joita ei ole tukkurin varastossa tai ovat kausiluontoisia tuotteita. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle. 

Toimitus tapahtuu joko Siniriutan, Matkahuollon, UPS, DHL, TNT tai Postin kautta bussi-/postiennakolla, ennakkoon maksettuna verkkopankkiin tai luottokortilla Bambora PayFromin maksupalvelun kautta. Huomaa, että suurien pakettien kuljetus on usein huomattavasti edullisempaa Matkahuollolla.

Halutessa tuotteet voi noutaa myös noutopalvelumyymälästämme. Myymälästämme ilmoitetaan kun tilaus on noudettavissa. Maksun voi suorittaa noudon yhteydessä, jolloin maksutapoina käyvät käteinen, pankkikortti, VISA/VISA Electron ja MasterCard. Muistathan ottaa henkilöllisyystodistuksen mukaan noutaessasi ennakkoon maksutta tilausta noutopalvelumyymälästämme. Mikäli et itse pääse tilaustasi hakemaan, annathan mukaan valtakirjan tilausnumerollasi, allekirjoituksellasi ja noutajan tiedoilla.

Toimitusaika

Pyrimme toimittamaan tilatut tuotteet 2-7 työpäivän kuluessa (akvaariopaketit 1-4 viikkoa). Tuotteen varastosaldon ja arvioidun toimitusajan näet tuotetietoikkunasta.

Pyrimme ilmoittamaan mikäli tilauksen käsittelyaika on luvattua pitempi mailitse, puhelimitse tai yleisenä ilmoituksena internet -sivustollamme. Mikäli jostain syystä emme ota yhteyttä kyseisen ajan jälkeen, niin pikainen puhelu tai maili selvittää asian nopeasti! Yhteyden pidon takaamiseksi asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietonsa, josta on helposti tavoitettavissa.

Muistathan, että sellaisten tuotteiden kohdalla, joita ei ole varastossa ja ei ole myöskään tukkurilla, toimitusaika näissä voi olla huomattavan pitkä. Tällaisen tuotteen lisääminen tilaukseen voi viivästyttää toimitusta huomattavasti, eikä viivästyksestä ilmoiteta erikseen.

Takuuehdot

Yleisesti tuotteillamme on 1 vuoden takuu (Muutamat erikseen mainitut tuotteet ja akvaariot 2 vuotta), poikkeuksena kuitenkin erikoistuotteet. Muista aina takuuaika kannattaa tarkistaa tuotekuvauksesta!

Takuu alkaa aina ostopäivästä (Matkahuollon tai Postin kautta toimitettavat tuotteet) tai kun tuote noudetaan meiltä tai tuote kuljetetaan asiakkaalle. Pääsääntöisesti vaihdamme viallisen tuotteen samanlaiseen tai korvaavaan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuun tuotteeseen.

Vaihdetun tuotteen takuu ei ala alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.

Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.

Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa. Kaikki asiakkaan suorittamat tuotteeseen kohdistuvat modifikaatiot eväävät takuun kyseiseltä tuotteelta.

Kootuissa akvaariopaketeissa vastuu viallisen osan selvittämisestä aiheutuvista kustannuksista on akvaarion kasaajalla.

Takuupalautuksissa on aina ensin otettava viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Saat paluuviestissä tarkemmat palautusohjeet. Tarkastamme aina ensin tuotteen kerrotun vian osalta. Palautuksiin on liitettävä yhteystiedot, vikaseloste ja kopio kuitista. Palautukset on pakattava huolella!

HUOM! Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme 30 € käsittelykulut, sekä Matkahuollon tai Postin perimät toimituskulut. Myös mahdolliset huoltoliikkeen kulut veloitetaan, mikäli tuotteella on oma valtuutettu takuuhuolto.

Siniriutta Ky ei ota mitään vastuuta kuten ilma-, vesi- ja kompressorijäähdytys tuotteiden kotiasennuksessa tai -käytössä sattuneista tapaturmista tai aineellisista vahingoista. Tuotteet on tarkoitettu asiantuntijoiden ja ammattilaisten asennettavaksi ja asianmukaisesti käytettäväksi. Huomaa myös, että kaikkien muiden nesteiden, paitsi tuoteselosteessa löytyvien merivesi tai makeavesi tai tislatun veden käyttö purkaa pumppujen takuun!

Peruuttamis- ja palautusehdot

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 14 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Tästä kuitenkin poisuljetaan elävät eläimet, kasvit ja muut elävät organismit. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.

Ilmoituksen voi tehdä puhelimitse numeroon 010-3233 111 , sähköpostitse osoitteeseen info@siniriutta.fi tai postitse osoitteeseen Kiirikkanummentie 86, 03320 Selki . Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.

Asiakkaan velvollisuus on näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi postin tai Matkahuollon kuitin avulla.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Tästä kuitenkin poisuljetaan elävät eläimet, kasvit ja muut elävät organismit.

Peruuttamisoikeus ei koske sellaista sinetöitynä toimitettua tuotteita jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään sellaista sinetöitynä toimitettua hygieniatuotetta (esim. kalanruoka), jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei lisäksi koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (esim. asiakasta varten kokoonpannut akvaariot tai akvaariokokonaisuudet). Asiakas voi menettää peruuttamisoikeutensa myös muissa kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ssä säädetyissä tapauksissa.

Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta . Tuotteet on palautettava Siniriutalle Itellan tai UPS:n asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään. Siniriutta pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä . Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja Siniriutalle.

Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, Siniriutta palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua Siniriutan saatua peruuttamisilmoituksen. Siniriutta suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Siniriutta voi kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Siniriutta on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin.

Peruutettavaan sopimukseen liittyvät liitännäissopimukset peruuntuvat kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Maksamisen turvallisuus ja henkilötietojen käsittely

Toivomme kirjautumista järjestelmäämme ennen tilauksen tekemistä. Asiakkaasta tallennetaan seuraavat tiedot asiakasrekisteriin: nimi, osoite, puhelinumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, salasana, sekä asiakkaan IP -osoite.

Emme käytä asiakkaan antamia yhteystietoja suoramarkkinointiin ilman asiakkaan antamaa hyväksyntää.

Emmekä luovuta asiakkaidemme tietoja kolmannelle osapuolelle ilman viranomaisen määräystä.

Verkko ja luottokorttimaksut hoituvat keskitetysti Verifonen maksupalvelun kautta. Tuottuina ovat kaikki yleisimmät verkkopankkimaksut sekä luottokorteista Visa ja Mastercard.

Verkko ja luottokorttimaksuista järjestelmämme ei kerää tili tai luottokorttitietoja.

 

Riitojen ratkaisu

Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).